08 april 2007

Olé

I området kring Sergels torg är det svårt att äta en bra lunch. Några alternativ gillar jag - Hurry Curry vid Indiska på Hötorget har ett ganska bra utbud med grytor och annorlunda mackor, men det är dyrt och mycket jag ätit har varit alltför salt. Den starkt gula kumminpotatisen de serverar på Thalitallriken önskar jag förstås att jag kunnat laga själv! I Hötorgshallen är svårt att sitta ner länge, och det vill jag oftast!

De andra riktigt tråkiga lunchhaken vill jag knappt nämna, läbbiga kletiga pajer eller samma jädrans fanatasilösa foccacia och ciabatta överallt. Men, nu finns det hopp! Jag och K besökte idag Bolero på Hamngatan, mittemot huvudingången till Åhlens city. Vällagad mat som smakar mycket och luncher för ca 70 kr. Jag åt varm macka med BBQ-kyckling, coleslaw och rostad majssalsa. K åt hälsotallrik med ugnsbakad lax, rispilaff och bönsallad.

De har också sött, jag såg kanelbullar i en oväntad fyrkantig form, och färska hallonmuffins med vaniljkräm. Jag tog bilder, men blev så generad av att en tjej i närheten såg vad jag gjorde, och fotona är därför alldeles för mörka och suddiga. Alltså måste jag snart gå tillbaka och prova igen!

Inga kommentarer: