16 april 2007

Badrumskirurgi

Undrar vad min syrra sjuksyrran säger om det här? Efter att jag förra veckan satte fast kökskniven i pekfingret var det dags att plocka bort stygnen idag, och det gjorde jag själv. De satt så ytligt att jag tyckte jag borde kunna dra bort dem, och det verkar ha gått bra. Jag klippte, trixade och drog och vips var de borta! (Ja, jag tvättade både mig och den lilla saxen noga). Såren är nästan helt läkta och jag har numera ärriga händer som en riktigt erfaren kock! Minns ni det där reklamen för Globalknivar som gick för några år sedan? Där visade kockar som Melker Andersson och Marcus Samuelsson upp sina händer, vilka var täckta med gamla ärr. Till varje ärr stod det vid vilket tillfälle de kommit till, exempelvis "Årets kock 1999","Grand hotel 2001", eller "Aquavit 2004". Nu kan mina händer också sälja lyxknivar! "Midsommarkransen 2007".

Inga kommentarer: