25 maj 2007

Visa mig ditt kvitto...

... och jag säger vem du är. Del 2 - del 1 finns här.

Söndagskvitton - aka Bakfyllekvittot

Söndagskvittona kan med lätthet delas upp i två grupper, de salongsberusade med dåligt samvete samt de redigt plakata daganefterhandlarna utan dåligt samvete (men ren ångest).

Dagen efter kraftig salongsberusningkvittot (imorgon börjar jag ett bättre liv)

Västan ost 17%
Må bra bröd
Loka citrussmak
gurka
Keso naturell 500 g
naturgodis 200 g
1 1/2 l cocacola

Aftonbladet med bilaga

Rediga fylleångestkvittot

1/2 grillad kyckling
Estrella sourcream/onion chips
gräddfil
dippmix löksmak
lösgodis 300 g
1 1/2 l cocacola

Aftonbladet med bilaga

När vi stöter på det sistnämnda kvittot åker det upp på kylskåpet till allmän beskådan och glädje. Riktigt obehagligt överlägset med andra ord. Jag ber om ursäkt för det, lite.

Inom kort del 3 - gråtkvittot.


2 kommentarer:

Jenny sa...

Fredagstrött-och-sur-jenny-som-har-trängts-på-stan-och-ska-ha-ensam-hemmakväll-kvittot:
rostbiff
färdig potatissallad
cornichons
1,5 liter coca-cola
2 praliner från chokladfabriken
frukostbröd
ost på extrapris

Hemliga kockan sa...

Jenny, Jenny... Pralinerna räddade dig tycker jag, alldeles förlorad är du inte.