31 maj 2007

Esperanto - återkomsten





Jag har redan varit där igen! Den här gången inte bara för min egen skull även om det inte alls vore omöjligt. K fyllde 30 i veckan och jag och J bjöd ut henne på vardagslunch för att hon skulle slippa att sleva i sig en matlåda på kontorets lunchrum.

Menyn såg ut så här:

Misokokt färskpotatis
Spetskål i nori
Sashimi redmullet med sötsur löjrom
Glasnudlar i kycklingbuljong
Räkor i purjolök och vitlök
Krabb och pilgrimsdumpling
Kinesiskt ris
Hallonsorbet

Mina favoriter den här veckan var glasnudlarna med färskt sjögräs, minimurklor och en fantastisk kycklingbuljong samt den sötsyrliga råa havsaborren. Jag är ledsen att bilderna inte är något att skryta med, mobilen är fortfarande på lagning (i Karlskoga).

3 kommentarer:

moa sa...

det var verkligen snabbt! jag måste också dit snart igen. och ja, det är som du trodde med skolan.
förjävligt men nu orkar jag snart inte tänka mer på det. väldigt snygg diskmedelsflaska btw.

Anonym sa...

Födelsedagsbarnet tackar och bockar för den goda lunchen! Det måste vi göra om, lunchdejta alltså, Jenny är väl nästa på tur? ;)

Anne sa...

Oh, grymt snabba ryck :) *avis*