19 maj 2007

Visa mig ditt kvitto...

... och jag vet vem du är! Med risk för att framstå som en dryg översittartyp, vilket jag ibland kan vara, publicerar jag följande bekännelse:

Jag och H har som hobby att rafsa ihop andra människors kvarlämnade kvitton från varubandet. Det gäller att vara snabb som attan, jag vill inte gärna att någon annan ska se att jag trycker ner hela buntar kvitton i matkassen! Väl hemkomna läser vi högt och fantiserar om vilka som handlat och vad som serveras till middag. Ibland är det bara små inköp som gjorts, krossade tomater eller fryst dill, härligast är det när ingredienser till en hel middag är inhandlade vid samma tillfälle! Fredagskvittona ser nästan alltid likadana ut, här följer fredag topp 3:

1. Tråkiga tacokvittot

nötfärs
gurka
gräddfil
majs
rödlök
riven ost
tacomix+skal
salladsmix
avocado

2. Supersnabbmatförsenskajagutpåölhävarkvällkvittot

6 pack folköl
1 grandiosapizza
1 tomat
Extra tuggummi icemint

3. Fredagsbiffkvittot

nötbiff
Knorr Bearnaisesås
potatis
mjölk
isbergssallad
tomat
gurka

Bubblare: Sockerchocken

4 hg lösgodis
1/2 l coca-cola
1 dubbeldaim

Inom kort: del 2 - söndagskvitton.

5 kommentarer:

Jenny sa...

Haha! Gud vad kul! Det där måste jag och (min) H också börja med.

Anne sa...

hahaha, så underbart! Ser fram emot fler analyser :)

Anonym sa...

He he, vilken fantastisk hobby! Måste nog skamset erkänna att jag alltför ofta gör mig skyldig till tråkiga tacokvittots skara, en favvorätt för mig och N... Fast med quornfärs istället då...

Husmodern sa...

Vilken fantastisk fritidssysselsättning!

Anonym sa...

Ah! min alskade syster! Haha! det dar ska jag borja med ogonaboj! Vilket i och for sig kan bli lite svart for har i OZ har jag da aldrig sett nat kvitto pa vift. Men vore det inte kul med en oz-version typ: 500 g kanguru, 200 krokodil, grillolja och lite solskyddskram pa det?

PUSS