27 maj 2007

Glassnyhet


När jag var liten och hade ätit en läskig dos flytande penicillin med "hallonsmak" fick jag ibland en alldeles egen violtablettask. En alldeles egen ask som ingen annan fick smaka av. Nu skulle jag knappast komma på tanken att köpa en pyttig liten ask för en tia. Nu vill jag vill ha mer och större saker för pengarna, men i en liten barnhand kändes säkert en ask tabletter som en hel värld.

Av Sia glass nyheter för sommaren tycker jag bäst om den med violsmak, en svagt syrenlila glass som smakar milt och mycket likt violpastiller i smaken.

3 kommentarer:

Husmodern sa...

Salta katten och Emser var mina favoriter!

Hemliga kockan sa...

Drutten, är det någon som kommer ihåg den? Som jag minns det var den sockerfri, kan det stämma?

Louise sa...

Åh Viol och emser. Min mormor hade alltid emser i väskan, de tog aldirg slut förutom när onda lilla jag var framme och åt upp alla!
Salt i sol, de hade dessutom snygg förpackning. när de lade ner tillverkningen av dem så skrev jag och min bästis på högstadiet brev och klagade!