24 maj 2007

Esperanto my love

Idag var jag på min första bloggträff! Jag var så nervös att jag höll på att kräkas på Birger Jarlsgatan, men vågade mig som tur var hela vägen till Esperanto på Kungstensgatan 2. Alla var förstås fantastiskt trevliga (och snygga) och maten ett fynd! 165 kronor för så mycket smak är så prisvärt att man vill gråta, de byter meny varje vecka vilket betyder att jag snart måste gå dit igen. Mina favoriter idag var de rimmade torsklamellerna med spritärtsjuice samt kokossorbet med jordgubbsmaräng och rostade salta macadamianötter. Bilder på maten finns hos Björn.

Övriga i sällskapet var Mathimlen, Kulturbloggen, fd Ensammamman, Gitto med Magnus, Moa, Lotten, Lisa, Anne och Patrik. Tack allihop, jag hoppas vi ses snart igen!

6 kommentarer:

The Blogger Formerly Known as Ensamma Mamman sa...

Hej

Visst var det väl trevligt. Jag har nu lagt in dig med länk och allt, fick inte upp någon länk från Lisas kommentatorsfönster tidigare, det var därför du intne var länkad.

moa sa...

Hej! Tack själv, det var kul få ett ansikte på den hemliga kockan... och supergott. Jag längtar redan tillbaka:)

Lotten Bergman sa...

Nu när du inte är bloggträffsoskuld längre, ska du se att detta har skapat ett beroende. Nästa gång kommer du att vara blasé och miltals från kräkkänningar!

Lisa sa...

Hej!
Vi hann ju knappt prata.
Nu måste du lova att komma och hänga på J & B någon fredag också.

Anne sa...

Jätteroligt att träffas! :) Ser fram emot guidning på Skansen i sommar!

Hemliga kockan sa...

Lotten - Du har rätt. Jag känner mig nu rätt världsvan och ser fram emot nästa bloggträff, helt utan hulkningar!

Moa och Lisa - Jag träffas gärna snart på J&B, kanske redan nästa vecka? Anne, kommer du också?