23 maj 2007

Blodbad

"Nej, idag ska jag ändå inte handla särskilt mycket så jag behöver ingen otymplig kundkorg, jag bär mina varor på armen. Tralala. Ah tomater! Vad billig chorizo, och nybakat bröd vore ju gott till lunchen. Kanske några avocado? De var perfekt mjuka, jag tar några till. Lite yoghurt. Har de fått in den där nya glassen? Oj, lite svårt att bära, jag lägger bara undan yoghurten här, japp nu kan jag ta ner den där burken röd pesto! Jag når precis!" Krasch!

Jag letade snabbt upp en stackars prao och sa:
- Hrm. Ursäkta, men det är någon (!) som haft ner en burk pesto därborta.

Vi Hornstull, denna någon var jag. Förlåt mig, jag skäms! Usch vad jag skäms!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! Stackars dig. Hoppas ingen såg. :)

Hemliga kockan sa...

Jenny - Usch jo många såg! Kl var 12, mitt i lunchrusningen... Men jag fick snälla leenden, folk var nog glada att det var någon annan än de själva som klantat sig. Det skulle jag varit.