08 maj 2007

Mini



Jag har en fascination för mat i miniatyr, se också här. Troligen hänger det ihop med ett av mina första minnen, en julklapp i form av en liten, liten godisaffär. Mina föräldrar hade varit bortresta och köpt med sig en miniatyrbyggsats i kartong, bygget var en alldeles egen butik. En liten kassaapparat, en liten disk, små godisburkar och hyllor som skulle monteras och limmas. Bäst av allt - där fanns riktigt godis i miniformat. Små, små gelétoppar med olika färg och smak som skulle placeras i burkarna och sedan säljas över disk. Butiken var förstås inte lika rolig när godiset var slut, men fortfarande tycket jag det var en av de bästa presenterna jag någonsin fått.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men gud, en sån hade jag också! Åh vilken nostalgikick jag fick nu. Lustigt hur man kan glömma bort saker. Kommer ihåg de där små godisarna, hur exklusiva de kändes...