20 februari 2008

Sausage from Falun, anyone?



Keldas såser och soppor från Arla har fått ett nytt utseende och nya namn. Nya engelska namn. Amazing asparagus, wonderful vanilla och på bilden ovan creamy classic, dvs klassisk gräddsås. Jag gillar många av Keldas produkter men tycker det är tråkigt att de måste hottas upp med nya utrikiska namn. Kalla mig konservativ, men jag tycker det är ganska trevligt när gräddsås kan få heta gräddsås. Säkerligen ligger många och dyrbara konsumentundersökningar till grund för namnbytet så majoriteten av kunderna fördrar troligen engelska namn!

Jag gör ofta vegetarisk lasagne, jag tar de grönsaker jag har hemma och gör en tomatsås som bas. Med färdig ostsås blir det en snabb och enkel middag. Receptet är en skiss, byt ut och ändra ingredienserna efter vad du har hemma.

Vardagslasagne med ratauoille

Lasagneplattor
1 Kelda ostsås "Simply cheese..."

Krossade tomater
Lök
Squash
Aubergine
Rivna morötter
Färska champinjoner
1 buljongtärning
Timjan, basilika
Salt och peppar

Gör en ratatouille med grönsakerna och tomaterna, krydda ordentligt. Skär squash eller aubergine i tunna diagonala skivor. Varva skivorna med ratatouille, lasagneplattor och ostsås. Grönsaksröra och ostsås överst. Grädda i ca 35 minuter på 225 grader.

Inga kommentarer: