22 april 2008

Längtan



Jag saknar sushi. Livmedelsverkets rekommendationer för gravida har ändrats gällande vilka fisksorter som är tillåtna men rå fisk kommer nog också i fortsättningen vara "förbjudet".

För besökare till BB strax efter förlossningen kommer här en inköplista. Blommor, choklad, barnkläder och annat tjafs bryr jag mig inte om.

Sushi, lax, tonfiskbitar och sjögrässallad
Svalt rosévin och kall Chablis
Mjuk chévre med fikon, pinjenötter, honung och balsamico
Brie och salami på ljust surdegsbröd
Lätt stekt kalvlever med bacon och kapris
Bagel med rökt lax, färskost och ruccola

Tack på förhand!

7 kommentarer:

O sa...

Men du kan ju trösta dig med att många sushiställen serverar "mamma sushi". Utan rå fisk. Iallafall en liten lindring då suget blir för stort. Det nyttjades friskt då vi väntade vår son.

Jenny sa...

Min kollega (som ska ha samtidigt som du)satt och åt sushi på lunchen igår... så det verkar variera lite med råden. :)

mardin sa...

Hej!

Jag såg ditt fisksopperecept på webben. Vill tipsa om www.svenskfisksoppa.se, en webb med just fisksopperecept där bästa receptet vinner fina priser!


Varför inte lägga upp ditt recept även där? Jag lovar att rösta på dig!

Mvh
Mardin

mardin sa...

Hej!

Jag såg ditt fisksopperecept på webben. Vill tipsa om www.svenskfisksoppa.se, en webb med just fisksopperecept där bästa receptet vinner fina priser!


Varför inte lägga upp ditt recept även där? Jag lovar att rösta på dig!

Mvh
Mardin

Hemliga kockan sa...

O - Tack men det är laxbitarna jag vill ha! Det blir nästan plågsamt att få alla de andra smakerna utan fisken...

Jenny - Så är det nog!

Kinna sa...

Gläd dig då åt de nya rönen för nu verkar sushi vara OK igen. =)

disa sa...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,a片,AV女優,聊天室,情色